lördag 4 maj 2013

Badrumsrenovering pågår...:)

Ja så här va det, att när vi köpte huset fanns ett utrymme på närmare 11 kvm som var ett tilltänkt badrum. De förra ägarna hade satt upp gips och dragit lite el, samt dragit in vatten men tröttnade sedan någon gång för ca 7 år sedan och mer blev det inte. Badrummet var inte prio ett men med kliande fingrar så har vi nästan gjort klart hela badrummet på några veckor. Jaja, vi har inte satt upp något innertak ännu men det är ju petitesser, eller? Jag intalar mig själv det nu iallafall så jag insåg att ett innertak tydligen kräver mer än lite pinnar. Hur som helst kommer här två bilder, nej tre förresten så länge så ska ni få se lite mer här framöver.


Bygget började lixom baklänges kan man säga då vi fick börja med att skruva ner dom flesta gipsskivorna för att dra om all el. Dels var den dragen till fel ställen och dels inte dragen alls. T.ex fanns det ingen el dragen till den plats där handfatet ska vara.


Sedan var det bara att skruva tillbaka dom och spackla alla skarvar och skruvhål. Jag har valt att göra det mesta själv och använt Alcros våtrumssystem. Det var smidigt å enkelt! 


Här har jag två medhjälpare! Vi försöker montera bänkskivorna från IKEA. Vi har valt att blanda gammalt och nytt i vårt badrum som jag hoppas ska få en härlig blandning av fransk lantstil och shabby chic.
Mer kommer! 

Kramar!
Angela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar